Sunday, November 30, 2008

Buntu..!!!


Arghh...!!

aku da buntu. aku da cuba sketch design baru utk karakter aku. tp mesti x jadi2.. ahhh...!! camne ni... camne ni... kawan2 da byk tlg bg idea kat aku.. tp hakikatnya, aku sebenarnya x pandai lukis benda2 baru.. lukis org pun aku ambik 2-3 jam utk siapkan.. hmmm... aku tatau la... boleh ke aku betul2 berjaya dalam bidang komik nih...

ada beberapa lukisan yang aku dah lukis,tp lukisan tu terlalu detail sampai bg aku susah utk dijadikan komik.. sebab aku x biasa... aku nak lukis karakter2 simple, tp.. ahhh... x menepati kehendak komik aku.. aku buntu... sgt buntu... nak nanges pun ada... nak koyak2kan kertas pun ada.. hmmm..

ok la.. sori kacau masa korg.. aku da lega sket. nak sambung design balik.. harap2 dpt design sesuatu yg simple tp cantik... harap2 lah.....

babai....

20 comments:

sEsuki xD said...

kenapekah anda begitu ekstrem?
pnin, nak nangis?
nihkan bnde yg ko ske, ko minat
supposely bkn bnde yg menensen kan diri
btol x?
tarik napas dlm2
kosongkan otak balik
then br try explore balik n kuakan something new
bolenye
ko kan berbakat
cube campo2kan elemen2 aad ko tuh
xP

Unknown said...

aman....kalau akkan idea...gi beli buku komik LAT..yang budak kampung tu..siriyes..gi beli...memang malaysian bekground...hope it can helps...beli byk2...x rugi

omarkhayam said...

aman ek...hihi.gi laa jalan2 kt kl ker, kt maner2 la, sambil ambik gmbar...pastu balik leh kaji2 blik gmbar2 tu.insipired from real life lagi best.

garfield'78 said...

Aloh2..
jgn la seday2..
boleynye..
biasela..
sume pon kne mule dr bwh..
hidup ni kan cm roda..
kdg2..kt ats..n kdg2 kat bwh..
but,should b thankful..
sbb,pengalaman cmnila wat kite sedar..
wat kite x lupe diri..

papepon..
gudluck k!

chaiyok2!

p/s:jgn malas..:)

Beyond Horizons said...

owh sayang...janganlah macam tu... anda mesti tabah! TABAH!!!!

Aman Wan said...

jeehan-- huhu..mmg minat. tp aku x pro. lbh2 bile kena lukis benda yg aku x reti lukis n x penah lukis. tp neway, aku try gak ar.. huhu..thankies ya.


adledash-- huhuhu..best gak. baru beli komik pasal Mahathir mohamad. haha. tp duet xde skang.. huhu.. thankies..


omar-- menarik2 cadangan tue.. aku try nanti utk lukis komik. skang aku br nak design karakter. so, tu yg rujuk komik2, pic2 dr internet. pasni kat uia senang sket nak kuar.. nilai ke kl jauh... (jauh sket jer..) haha..neway,thanx!


fain--- haha,trimas fain. tu ar. artist pro dulu2 pun mula dr bwh n lalu gak susah cmni.. hmm.. tu ar.. aman try skang. hope boleh bertahan semangat nih! yeah! okey2,x malas lg da.. haha ^^


pae--- hohoho,tenkiu..tenkiu.. ni tgh tabah2 ni. huhu..

RABUN said...

ada bakat tgk byk refrences.. n terus mencuba n terus bekarya

Unknown said...

org ade dua buku LAT...nk pinjam? nnti org bwk gi kl...

Aman Wan said...

indra qirana-- terima kasih kerana sokong aman. aman akan cube yg terbaik! yeah!!

adledash-- hoho..boleh gak. blh bace2 sambil makan hotdog "3 ketul singgit" kat studio nnti. ^^

Unknown said...

hahaha! hotdog itu western..mesti hengat! huuu~

Aman Wan said...

adledash-- ape boley wat,coz xde owg jual karipap atau lepat di studio..huhu..hotdog pu boley...

Meooo Comicore Club said...

lukis apa yg berlaku dkt idup sendiripun best juga ...slm mesra!!!

Aman Wan said...

meo-- haha,betul2. mmg ingat nak wat citer pasal hidup bebdk architect, (coz aman student archi) tp biar dulu kot. nak siapkan kisah badut ni dulu. hehe, salam mesra. =)

Unknown said...

aman..nanti bukak sem org bwk buku tu ek...teruskan usaha..jangan patah semangat...biar merah mata..jangan merah pen..eh? haha! ramai org mendoakan kejayaanmu wahai adikku yg chumey mcm belon..tgk upin2 ipin byk element malaysia dan melayu. kalau nak yg variasi bangsa, tgk LesCopaque punye katun2 kat youtube..mane tawu dpt idea ke..kata nak malaysian bekground kan...x smestinye kene wat cam diorang..tapi at least dpt idea...try la...

Aman Wan said...

adledash-- ooh..thanx. nnti bwk ek,nak gak try cedok2 idea dari buku2 tu. oh,ipin n upin da tgk da. =) haha,ada gak la idea sket2 nak buat. trimas sbb nasihat. neway,yeke ada org doakan..?? terima kasih banyak2!! aman tatau nak balas cmner budi korg.. aman pun akan doakan korg jugak berjaya dlm pekara2 dlm hidop korg.. sama2 kita berjaya di dunia mahupun di akhirat.. aaamiin~

Anonymous said...

Jangan putus asa, Amankun.. GANBATTE!! Berusaha berusaha! Bak kata orang, 'Rome was not built in a single day' :3 Teruskan berlatih ye!

Aman Wan said...

thanx lileh. =D
aman akan buat yang terbaik! yeah! betul2..bukan saja Rome, rumah pasir pun susah nak dibina.. =) thanx again lileh-sama!

Anonymous said...

Freddie Prinze Jr Celebrity Profile - Check out the latest Freddie Prinze Jr photo gallery, biography, pics, pictures, interviews, news, forums and blogs at Celebrity Ping!

Anonymous said...

Zahid Hasan Celebrity Profile - Check out the latest Zahid Hasan photo gallery, biography, pics, pictures, interviews, news, forums and blogs at Legend of Bangladesh!

Cara Mengobati Penyakit Rosacea said...


Very interesting article, thank you for sharing. I also want to share the following health articles, God willing, useful. Thank you :)

Cara Cepat Atasi Sariawan
Cara Mengatasi Kepala Pusing Berputar
Manfaat Walatra Spirulina