Tuesday, November 25, 2008

Hampir tercapai....



korang ingat lagi x aku ada cakap yang aku skang tgh try nak hantar work ke Komik-M.. anyway... baru2 ni aku dah siapkan satu story utk dipublish, dgn design karater2 (kat atas ni) x la lawa maner pun. n aku da dapat maklum balas dari editor Komik-M, Saudara Wan Zuhairi..
Mr,wanzu said...

Assalamualaikum.

Terima kasih atas kiriman proposal ini. Saya sudah membacanya. Ceritanya menarik! Saya suka dengan idea dan jalan cerita yang ditampilkan.
Jika tidak menjadi masalah, saya ingin mencadangkan supaya komik ini dijadikan komik bersiri seperti komik GTO, One Piece dan lain-lain. Kisah pengembaraan - bla..bla.bla..bla...bla..bla..bla..bla.... (maaf,perenggan ni di "blabla" kan kerana mengandungi spoiler....)
Kalau boleh, saya mohon saudara kirimkan sekali dengan lukisan rekaan watak (character design) setiap karakter dalam komik ini. Terutama sekali watak Maria kerana bagi saya Maria perlu menjadi seorang yang amat unik :)

Terima kasih.

hohoho...sememangnya aku agak hepi dgn maklum balas ni. sekurang2nya jalan cerita aku dah diterima! yeahh!! tp ini jugak mengingatkan aku, utk lebih bertanggungjawab ikut deadline. huhuhu... aku try! (magme nye komik pun susah nak siapkan... =p )
Dan skang...aku kena perah otak lg untuk pikirkan sambungan citer ni.. memandangkan editor nak komik ni jadi komik bersiri... haha,aku agak nervous sebenarnya.. sebab ni kali pertama aku utk lukis komik secara official. tup..tup..terus kena wat komik siri.. insyaalah, aku kuatkan semangat gak utk buat yang terbaik!! ganbateyo aman-kun!!
kepada korang yang tertanya2, aku buat komik bertema kan badut. yup,kisah badut. so, sesaper yang ada fakta2 menarik atau cerita2 menarik pasal badut atau funfair, boleh la btau aku. boleh aku wat research. =) (pergh..kalu projek studio, gile malas nk wat researches..)
ok lah,aku nak sambung wat design karakter nih. n nak sambung wat komik magme gak.. huhu.. bos da suruh. (adledash..) wish me luck guys!!

out!

15 comments:

Azree Ariffin said...

Tahniah!

Semoga karya berjaya mendapat sambutan yang terhangat di pasaran. Teruskan berkarya dengan tekal dan cekal!

Aman Wan said...

azree--- thanz! haha..takut pun ada.. harap2 karya sulung ni dpt dipublish dgn selamat... aaamiin.. azree bile lagi nak publish??

Anonymous said...

ASsalamualaikum..

wah2! tokey dh dpt keje ek? bagus! alhamdulillah..tu la berkat org berusaha..kan btul ckp sy yg pandai lagi pandai mengagak nieh..huu~

rezeki ttp ade utk org yg sntiasa brusaha...ape pun..doa sntiasa bersama mu..chiiwaah!( ni baek smcm ni ade pape ke? haha)

bley la apply ape yg dh blaja dgn komik-m tu ke dlm magme..hrp2..aman dpt wat sumtin yg xpnah diwat oleh org...pioneer la katakan..hehe..ganbate!

WASsalam~OUT

Aman Wan said...

hahaha..x dpt keje pun..
juz freelance.. skang bergantung pada kerajinan diri la.. klu x wat, x anta, x dpt apa2 pun.. huhu..

tp harap2 x jadi cmtu la..
aperpun thankies..!
boleh la aku serahkan tugas boss magme kepada kau adledash. hehehe.

neway,aperpun nak siapkan magme dulu.. coz itu projek terdekat skang.. huhu..cepat2..!!

Azree Ariffin said...

hahah. Kalau nak publish buku tu, lama lagi kot... tapi kalau kat magazine dan akhbar, alhamdullillah dah berjaya tembus... jadi waktu cuti skang ni kena gigh sket berkarya la kan sebab time naik sem nanti dah bz dgn study.

Aman Wan said...

wah,hebat la tu azree. hehe,sekurang2 da berjaya gak. xper, sket2. dr akhbar, ke majalah, pastu br ke buku. aaamiin...

haha,saya pun x cadang nak lukis terus. cuba siapkan komik ni dalam tempoh setahun (utk buku pertama) jadi setiap minggu sekurang2 kena la lukis 3 pages.. huhu..byk tu...

Unknown said...

eh2...boss mane bley pmpuan..hee..jadik assistant bley la...lgpun..aku x byk pengalaman la dlm komik2 ni..tapi aku ske wat benda yg mencbr..hee..(kunun la..projek pun tahpape...haha)..xpe..kite wat ramai2 utk siapkan magme tu...ape pun..truskan usaha utk freelance ni..mane tahu rezeki lps tu bercambah2...chaiyok3!!

WASsalam~OUT

azie said...

woaahh.. congrat z abg shazu!!.. bley la az dpt comic free erk lpas nie?.. weee.. hehehe.. =P

Aman Wan said...

adledash--- hahaha..yel2.. insyaallah..aamiiinn~~ ^^


azie--- hoho..itu pun kalau berjaya siapkan.. huhuhu..

garfield'78 said...

Congratz!
so,work hard ya..
jgn malas2..
hehe..

chaiyok2:))

Aman Wan said...

thanx fain..!
yup,terpaksa kerja keras.
skang tgh lukis design character..
waaa.. sorng pun ambik masa lama nak lukis.. kalau tau,baek lukis simple2.. hmmm

Anonymous said...

Salam....wan,lame x jumpa....nyway kalo dpt bayaran, jgn lupa belanja aku makan.hohohoho

Aman Wan said...

hohoho,aimann..
haha,entah la.. ni aku kena tukar balik design..
rekaan karakter pun x approve lg nie..
huhu.. sedih aku..

yela,blanje ko makan sate..
haha...

Anonymous said...

Bulbul Ahmed Celebrity Profile - Check out the latest Bulbul Ahmed photo gallery, biography, pics, pictures, interviews, news, forums and blogs at Legend of Bangladesh!

Anonymous said...

Hey, know About Calista Flockhart biography? Visit Our page or Secrets Of Calista Flockhart! Do You Know?