Wednesday, January 7, 2009

Murung, Memori & Motivasi..


******

Haha..entry kali ni berkonsepkan 3M..
Dan ia berkenaan diri aman gak..


Well,yup.. aman skang sedang dlm masalah.. ia bukan lah masalah tentang dunia komik.. namun,ia agak memberi effect juga.. masalahnya..aman sedang berlawan dengan diri sendiri.. “diri” yang orang lain x kenal atau lebih terang sebagai “diri” sebenar… entahlah.. aman bukan jenis yang suka menunjukkan pada orang bila ada masalah.. lebih2, wajah muram dan masam memang x sesuai dgn diri aman sendiri..haha..

Tapi..kadang2 sedikit sebanyak.. bila sudah tak tertampung. Orang akan perasan jugak.. tapi ada ke… mmm.. masalah ni maybe kecik bagi sesetgh orang.. tapi agak berat untuk aman.. bukan niat aman untuk tak berkongsi dgn org atau kawan2.. tapi..maybe lebih baik untuk aman “fight” alone..


"we can just try, if we fail, try again..”


ayat yang simple dari seorang lecterur.. namun agak mendalam maksudnya.. manusia hanya mampu mencuba.. gagal..dan cuba lagi.. mungkin kadang kita terfikir..sia2 saja usaha kita.. tapi,percayalah.. yang di atas sana.. sedang memerhatikan setiap percubaan kita.. sedang melihat setiap kegagalan kita.. dan sedikit pun,pandanganNya takkan beralih.. walau seburuk mana kita.. Cuma manusia, manusia kadang2 leka.. bersedih dan putus asa.. sedangkan Dia masih melihat, menanti percubaan kita seterusnya.. dan seterusnya..

Ya... masa untuk aku kembali mencuba..
Lagi, lagi..dan lagi..


******



Sedang aman membelek2 almari dan rak buku, aman ternampak komik mini yang aman pernah hasilkan semasa tingkatan 1 dulu.. haha.. hanya komik adaptasi dari filem jepun pertama yang aman tengok.


Kualiti komik ni pun agak teruk.. hahaha,dahla pakai pen biru, pastu gunting2 artblok utk wat ala2 macam buku..haha. anyway,ini adalah artwork terlama yang aman pernah simpan.. dan jugak sumber motivasi diri aman..


Setiap kali aman tengok dan baca komik kecil ni.. aman akan teringat.. muka tersenyum kawan2 yang membaca.. diorang gelak.. kata komik ni kelakar.. even komik ni buruk, kecik, buatan tangan jer.. diorg tetap gelak.. bagi aman, diorg sudah membayar lebih dari wang ringgit.. aman puas..


Komik ni aman jaga sebaiknya.. ini ialah komik seorang budak 13 tahun yang ketika itu tidak mempunyai kawan yang ramai.. budak 13 tahun, yang begitu tinggi cita2nya pada komik.. budak 13 tahun, yang cuba sebaik mungkin,untuk jadi yang terbaik..


kadang2.. aman terfikir..bolehkah aku kembali menjadi seperti budak 13 tahun itu..? aku mahu jadi seperti budak itu....lagi..



******


TRIVIA

-saiz A6, ballpen biru, dan cover dibalut dgn tape ala2 water proof..
-adaptasi dari drama jepun “Anchor Woman”
-menunngu setiap petang depan tv dengan buku nota serta pen untuk mencatat setiap babak dalam drama tersebut serta dialog2 yg dirasakan menarik..
-terdapat tambahan sendiri beberapa babak
-ambil masa 14 hari untuk siap
-pernah lukis sambungan jilid ke-2 namun hilang..
-komik ke-dua yang berjaya di”buku”kan
-menjadi kebanggaan diri dulu2 hingga kini....hehe



-out-


-Err..aku x sepatutnya campur hal peribadi dalam blog ni..err...maaf..
-pasti ada tertanya2 tentang video comic Fiesta kan..?? hahaha.. sebenarnya.. hahaha.. hahaha.. hahahahahahahahaha...~!
*runs away*

12 comments:

Muzakir Xynll said...

;_;

Anchorwoman~

Irfan F-one-R said...

lukisan kau waktu form 1 pun ttp chantek.. huhu..

biase la tuh aman.. everybody mmg ade dark side ngan good side.. mmg kekadang dark side kiter nih wat mender2 jht jer.. juz jgn layan jer.. be yourself..

camaner nih weih komik?? takkan terbantut kot.. nih yg tak besh nih...

Aman Wan said...

muzz-- huhu,kenangan lama ek.. haha.. aku dah scan setiap page komik tu,tp x dpt nak upload sebab terlalu berat..huhu.. sedih.. kalau tak,ko boleh baca balik karya kecil ku itu..huhu


irfan-- erk? mane chantek, tak chantek lah.. haha,betul2.. aku setuju.. biasa la kan.. manusia, x perfect.. ^__^

eh, eh, mana terbantut.. cuma rehat sebentar atas masalah yg tak dpt dielakkan.. huhu.. xper,kau publish la dulu sebelum aku..

alifstyle said...

Melukis itu satu perkara yang enjoy! Boleh release tension!

Teruskan melukis!

Unknown said...

saye faham perasaan anda. memang ada sesuatu yang tak dapat kita nak kongsi dengan orang lain bukan kerana kita tidak sudi atau tidak mahu. tapi lebih baik jika kita sendiri yang menyelesaikannya. semua orang ada alasannya tersendiri. nasihat saya, teruskan usaha kerana masalah yang datang sebenarnya ujian dari Allah. Allah akan menduga seseorang itu bersesuaian dengan kemampuannya. lalui dengan sabar dan semoga dirahmati Allah selalu. itu juga merupakan perjuangan kecil dalam hidup yang semakin sesak ni.

Poyo said...

citer anchor woman tu cite pasal pembaca berita tu ke...?

yang dah lepas tu akan menjadi sejarah paling berguna pada kita.

Now, jom kita bikin sejarah untuk masa akan datang lak!

Caiyok Aman!
(T_T)

azie said...

abg shazu.. jgn seydeyh2.. mari kte happy2.. wlau project menggunung.. assgnment berlambak.. idop kne trus happy.. a smile a day keeps da wrinkle away.. hohoho.. cant wait 2 c ur comic.. wee2...

Meooo Comicore Club said...

nak bace leh?

Anonymous said...

aku rasa lukisan aku masa tingkatan 1 ngan 2 lagi cun drpd loni. masa tu selalu lukis detail. sekrang main cincai jer.

Aman Wan said...

alif-- thanx alif.. tu ar.. biler ada problem atau murung,aku suke utk ekspresikan kat atas kertas.. lebih better dr tunjuk depan org.. biar kita n tuhan je yg tau...hmm..neway,thanx again~! aku dah ceria2 dah. haha


adledash-- thanx kak, neway, mmg x mau seidh2 muka masam dlm studio~! yeah~ cerdas~! ^^


poyo-- ha'ah,citer tu la. hahaha, itu citer jepun first aman tgk. mmg fav~! thanx poyo,yup, jom sesama bikin n kaler dunia akan dtg~! yeah~! ^^


azie-- haha,thanx azie~! aduh,teringat assignment, makin sedey lak..hahaha.. neway,thanx for the cadbury~! ^_^ terus jadi enjoy makan sekeping tu. haha,thanx again to khatib too~! ^^


meo-- boleh~! nnti entry akan dtg aman letak. ^^


zil-- ehh?? mengapakah?? teruskan praktis~! practice make perfect~! yeah~!

Anonymous said...

aduh dek kelen pada gak waras ya masak ngurusin komik doang .yang penting itu gurusi presiden kita jujur apa gak ?

Anonymous said...

eh daripada ngurusi komik mending kelen ngentotin aku aja nyok !!NGENTOT ITU INDAH SUER.
PEREKENAKAN NAMAKU : INDAH LONTE