Wednesday, June 24, 2009

LANTERA

hahaha~
sekian lama, blog Comic & Career ni bermula balik. aman mintak maaf pada sesiapa yang aman x sempat nak balas mesej, kerana mmg aman agak sibuk beberapa minggu ni. huhu..

nampaknya, demam multidip masih lagi belum reda.. kalau klik saja
"multidip" atau mana2 nama group multidip, pasti akan keluar blog2 yang bercerita perihal suka duka ketika dalam subjek ni.. bagi aman, berada dalam group Lantera ni, mmg byk bagi aman pengalaman berharga. banyak benda aman belajar dan rasa dalam tempoh subjek multidip ni berjalan.

bagi yang tatau ape tu multidip, meh aman terang jap. multidip ni, atau nama penuh dia, ntah apa ntah..
(panjang sgt..) ialah 1 subjek wajib bagi bebudak Kuliyyah kitorg. subjek ni menggabungkan 4 department yang berlainan iaitu, arkitek, landscape, quantity surveyor dan applied arts n design. dengan gabungan 4 department ni, kitorg di bahagikan kepad 14 group secara random! dan aman tercampak ke group 2 yang akhirnya diberi nama Lantera~ dalam subjek ni, setiap group perlu compete antara 1 sama lain, dalam menyiapkan 1 projek besar iaitu Guest House dan Book Cafe. kerjasama, dari setiap individu mmg sgt diperlukan masa ni.. bak kata wonderpets, apa yang penting...KERJASAMA!!

even pada akhirnya, Lantera tidak berada di tempat pertama, kedua atau ketiga.. (kelima beb!) tapi aman cukup puas hati dgn prestasi setiap ahli... kitorg mungkin x hebat, kitorng mungkin x sephyco group lain, kitorg xde dewa atau otai2 design, tapi kitorg bersatu dalam kesederhanaan masing2.. sebab tu, dari awal sampai akhir, kitorg x putus ketawa dan senyum.. pakai gunting pun x putus... pakai pisau blade pun tak.. kapak lagi la..

cuma sekarang Lantera dah xde.. multidip da habis.. masing2 mula akan ke dunia masing2.. tapi aman harap, kalau ada masa, lalu kat sebelah, kita still
"jiyyah~".. kita still boleh gelak "haaaa~".. kita masih tegur "ape cer?".. dan dalam diri masing2
kita still boleh melaungkan
"LANTERA! Aum! Aum! Aummm!"

sebab semangat
Lantera belum padam. Yeah!!





ps-- lepas ni, aman akan citer, karya yang aman berjaya hasilkan dalam kesempitan tugas2 ketika di Lantera~ Jiyyah~!!

17 comments:

Meooo Comicore Club said...

hepi blogging!!! :D

[ chentatiku ] said...

akhirnya~~~~
tggu jugak..bilalah ini 7aman7 mahu update~

oh, biarpun x menang, i think u guys gain something more precious than title 'winner'...it is...friendship!
so, be proud of ukhwah that u've gain!

Irfan F-one-R said...

gile lame tak update blog.. berjanggut aku tggu nih.. hahaha..

cer yg amat best.. hehehe.. tak saba aku nak masuk gombak..

member aku kate maybe sem 3 di cfs nih aku terus masuk ke gombak... kalo bole aku tamau pslnak duduk lepak kat umah je.. hehe.. aleh2 kene blaja jugak.. aduyai penatnye..

kau skang sem 3 ek?? lepas nih terus masuk taun 4 kan?? final year la yer?? rase2 taun depan kite sempat jumpe tak??

aku maybe tak pilih applied art kot.. maybe into architecture atau paling least pun landscape architecture.. aku tak ebrape minat hiasan dalaman.. more to design dr luar je aku minat la.. hehehe..

QiB said...

uh oh, landscape architecture.. tuh ler kos yg ak ltak first choice masa lpas spm luh.
huhu tp x dpt nak bwat camner..
salam aman~ lamer x dengaq khabaq. ingatkan bz memanjang siapkan komik aman.

Aman Wan said...

meo-- haha,thanx meo~ ^^


woodstacker-- yup, really luv the team. mesti akan rindu diorg. haha. thanx wood~


irfan-- haha,kalau ko buat 2 thn, kita x sempat jumpe. tp kalau setahun, aku blh jumpe ko masa sem ke-2, sebab aku 1st sem 4 year, aku praktikal kat luar.. huhu..

eh, applied arts bukan interior design je.. dia ada cabang lg, produk n mobile design, dan conservation.. haha


qib-- haha,xper qib. yg penting hepi dgn apa kita ada skang. hehe..komik? yup, entry akan dtg aman tunjuk. yeah~!

[ chentatiku ] said...

"ps-- lepas ni, aman akan citer, karya yang aman berjaya hasilkan dalam kesempitan tugas2 ketika di Lantera~ Jiyyah~!!"

br perasaan ini ayat ber-font kechil d bawah itu..
waah~~~saya menunggu karya itu!

Aman Wan said...

woodsracker-- hoho.. sgt kecil. yup2, pasni aman akan citer pasal karya aman lak. byk benda berlaku. hehehe tunggu~

jemari bebas? said...

nice~

Aman Wan said...

same to hive~

munadhia said...

waah..kagum mcm smua pminat katun jek dlm ni.hehe. kna pggil aman jgk ke? baiklah... emm.. nk ckp pe yep.. xde pe. saje nk tinggalkan jejak...

Gambattey AMAN!

wassalam

bobo ramli said...

yeppp!
aku memang suka lantera
winners kot!
haha

aku mahu patung aku dan
muka aku sendiri
kau ade simpan tak weh.

kau jgn vodoo aku lak nanti

Aman Wan said...

izyan-- haha,panggil apa2 pun x kisah.. hoho,tinggalkan jejak yer~ panggil csi carik jejak kaki kang~


bo-- yeah! mmg aku nak voodoo sumer org. kalau ko tetibe mengilai tu, tau2 la saper geletek yer~

o my goat~

bobo ramli said...

oh my goATT

syazu kau jgn kejam sgt

Aman Wan said...

haaaa~

:ebil:

farah nasiha suhaili said...

haha.aku pon nak sedut kesemua 9gig memori lantera itu!!bukak sekolah nnt aku carik kaw!hoho~
jiyyah~cekidaut yaw~

yihhh!!!

aiereast said...

woa... memang cute dan style yang tersendiri.

da lame saye tak create karakter sendiri, teringin gak nak buat balek :-)

Anonymous said...

Markie Post Celebrity Profile - Check out the latest Markie Post photo gallery, biography, pics, pictures, interviews, news, forums and blogs at Celebrity Ping!