Saturday, January 9, 2010

Cargass~!!

Well tahun ni aman cuba utk lebih produktif dlm penghasilan karya. Tapi bukan buat serentak la, giler apa nak lukis banyak2 dlm 1 masa. huhu..

Aman agak busy dlm beberapa bulan terawal ni, so, aman akan start sket2. nnti bulan 4-7 aman akan ada cuti lama~ yeah! sbb aman x amik shortsem, coz dah mmg nak set time utk fokus dlm komik2 ni! hehe~


Oklah, neway, semalam aman berjumpe dgn pengarah PHE tentang buku kanak2 yang aman lukis tu. neway, memula mmg aman agak segan. yela, dah janji aritu akhir bulan 12 aman akan siapkn illustrasi2 buku tu, tp sbb masalah akademik, tertunda2. nasib Abg Masyaal sporting, dia bg aman masa utk siapkan supaya x ganggu pelajaran aman, so aman janji akan siapkan bulan 2 nanti. gambar atas tu antara contoh illustrasi yang aman dah lukis. banyak lagi nak kena buat. ada 29 illustrasi. huhu.. =)


Oh, semalam gak, ada member aman yang terlibat dlm Buletin Kuliyyah jumpe aman, dia cakap, team diorang nak hasilkan buletin 2 kali setiap bulan. Buletin sempoi2 je, utk peringatan, event2, dan diorg cakap diorg perlukan sumthing utk menyerikan sket buletin tu, so diorg mintak aman tolong lukiskn komik strip utk buletin diorg. 1 buletin 1 komik strip, senang! hehehe (berlagak giler aku..)

Memula dia tanya aman nak kne bayar brape, tapi aman x mintak bayaran, (giler bajet, aku br amatur..) sebb aman bukan pro dan yg hasilkan buletin ni pon kawan2 aman gak. so, aman juz gunakan buletin ni utk mempromot lukisan dan blog aman je la. so, org akan recognize karya aman. huhu.

Setelah lama perah kepala otak, akhirnya aman dapat hasilkan 1 group karakter yg akan beraksi dlm komik strip aman tu. hehehe.

Huhu, harap2, sumer keje2 aman akan bertambah lancar. aaaminn~

-out-

12 comments:

RABUN said...

semoga success untuk tahun 2010 ni eh

Aman Wan said...

thanx pakcik indra~! aman akan berusaha! :D

Irfan F-one-R said...

ini baru namanya permulaan terbaeekkk~!!

syabas aman! aku doakan yg terbaik untuk kau!

Aman Wan said...

thanx fan~!
sesama hasilkan perjalanan yg terbaik gak dlm karya~!!

Kaydee said...

ceit~

bajet comel la tu? wat karakter telinge capek?

ak harap nnti makin ceria ar buletin kuliyyah bile ko ceriakan buletin tu nnti...

kuliyyah kite ade buletin kuliyyah ke?

hahahaha~

Aman Wan said...

huzaifah kata akan ada buletin utk KAED. hehe. aku akan wat yg terbest~!

neway,aku x sangka ko btol2 gunakan perkataan "capek" tu....

capek = tempang
capang = telinga besar~

-____-

Kaydee said...

argh~

ko ckp cmne skali pon... bg aku.. capek tu tetap telinge besar!

huh!

jemari bebas? said...

x lme brtahan kot buletin ni
awl2 je... kot...
biase laaa...

Aman Wan said...

haha..xper2.. aku mmg da lama nk try lukis komik2 cmni. bume ble da ada sebb ni, br aku leh gerak..

klu buletin ni x bertahan pon, komik ni aku aka teruskn gak. =D

jemari bebas? said...

bume

Night Aves said...

Aku pernah diupah oleh seorang member aku waktu sekolah dulu untuk melukis watak-watak dalam buku cerita kanak-kanak yang diterbitkan oleh tadika kroni dia. Asalnya aku tak mahu memandangkan tiada masa sebab nak ambik SPM. Oleh kerana dia siap merayu lagi, aku tolonglah juga.

Pastu bila dah susah-susah aku lukis, aku hantarla kat dia. Sebaik saja karya-karya aku bertukar tangan, payah sungguh nak jumpa dia. Telefon tak pernah dapat. Sampai sekarangla tak dapat nak jumpa dia. Lari ke mana aku pun tak tau. Sehingga sekarangla titik peluh aku tu tak berbayar.

Ya lah.. waktu tu bengap gila mengenai urusniaga dan soal-soal perjanjian2 atau kontrak. Percaya bulat-bulat.

Aman Wan said...

boboy-- ko diam~


torpedo-- ohh..teruknya.. yup2, aman pun takut gak bnda ni terjadi. tp aman pun ada amek langkah berjaga2 gak. nasib la hardcopy masih aman pegang, jd design karakter masih hakmilik aman. tp aman percaya dgn syarikat iilustrasi ni. insyaallah, syarikat Phe ni boleh terus maju dan boleh dipercayai. =)