Friday, August 20, 2010

Proposal Ke-3

Salam semua, aman dah lama x update pasal kehidupan aman dengan dunia komik. huhu. seperti yang aman pernah beritahu (kalau korang perasan) aman sudah siapkan komik solo aman hingga 40 pages. Yup, 40 pages. Even ada lopong2 ( ada panel yang aman x lukis) tapi itu ialah kuantiti yang banyak untuk dilukis sebagai proposal komik baru aman. Yup, PROPOSAL komik baru.

Dulu aman ada 1 masalah yang aman rasa ramai juga pelukis2 pernah alami. iaitu cepat bosan pada 1 cerita. Aman selalunya, akan create 1 cerita dan bila dah lukis separuh, mesti tukar citer lain. TAPI, ini bukan alasan aman untuk menghantar proposal komik baru kepada komik-m. jom, aman cerita apa dan kenapa aman tukar proposal komik aman sebanyak 3 kali.


JEE JESTERIni ialah proposal komik aman yang pertama pada Komik-M. Menceritakan kisah suka duka seorang badut dengan geng2 sarkisnya. Aman cuba menaikkan isu2 kekeluargaan dan isu2 yang sering di alami oleh kanak2. Proposal komik ini berjalan lancar. Perbincangan telah dibuat, emel telah dibalas, sehinggakan komik ini sudah diberikan lampu hijau untuk dilukis sepenuhnya. TAPI, masa aman melakukan draft untuk melukis komik ini, aman baru sedar sesuatu. Masalah yang sangat penting. Aman terlalu pentingkan jalan cerita, dan isu dalam komik ni sehinggakan aman terlupa tentang teknikal atau budaya kehidupan badut itu sendiri. Aman melakukan banyak rujukan utk memahami bagaimana kehidupan seorang badut di sarkis, bagaimana tentatif program sarkis diadakan, siapa yang bertanggungjawab dalam setiap program sarkis, dan lain2 masalah ynag aman sendiri tak dapat jawab. Untuk menjawab soalan ni, aman kena pergi sendiri ke sarkis dan melihat dan rasa suasana dan kehidupan sekeliling yang berlaku disana. Oleh sebab itu, aman hold komik ini sehingga aman ada keyakinan dengan jalan cerita yang sedang longgar sekarang ni.


HERO SEKOLAHYa, ini ialah proposal komik ke-2 aman. Dengan menggunakan stroke yang baru dan jalan cerita yang lebih simple, Hero Sekolah ni mengisahkan kehidupan 5 sekawan yang akan menempuh pelbagai kisah paranormal di penempatan mereka disamping mengetengahkan elemen persahabatan antara mereka berlima. Komik ini ialah komik yang aman sangat suka dan berharap untuk diterbitkan. Bagi aman komik ini memang jiwa aman la. Komik ini berjalan agak lancar. Sudah bersedia untuk dilukis sepenuhnya. TETAPI... ketika aman melukis page awal komik ni, aman dapat detect sesuatu. skill melukis aman masih lemah. Aman lemah dlm perspective view, melukis watak pon ambil masa lama, dan beberapa lagi kelemahan yang aman rasa akan memburukkan komik yang special bg aman ni. (ya, korang boleh simpulkan semua ini alasannnnn~) Jadi, aman hold dulu komik ni sehingga lah aman betul2 yakin dengan skill aman untuk terus melukis komik ni.


SET!Yup, ini proposal ke-3 komik solo aman. Bertemakan dunia fantasi dan aksi, komik ini lebih santai, stroke yang lebih fleksible, dan jalan cerita yang sesuai untuk kanak2. Aman sangat seronok melukis komik ini. Sehinggakan aman sudah pun siapkan 40pages sebagai proposal. huhuhu. Aman mahu mulakan dunia pekomikan aman dengan komik SET! ni. Semalam, bersamaan 20 Ogos 2010, aman telah pun berjumpa editor Komik-M untuk dapatkan komen dan approval. Neway, banyak benda aman akan ceritakan berkenaan sesi consultation tersebut, dalam entry blog akan datang.

Buat masa ni, aman simpan dan develop je setiap komik ni dari segi jalan ceritanya, mana tau 1 hari nanti tiga2 proposal akan berguna juga untuk projek komik aman akan datang. So, aman akan citer lebih lanjut pasal komik SET! ni dan aman akan update selalu perkembangan komik ni dalam blog. (kira xde la blog ni mati..huhu)

So, wish me all da best~!! Berusahalah Aman Wan~!!

-out_

8 comments:

kyrel said...

fuhhh... best2 sume ni (^______^) semoga berjaya aman wan!!! xsabar nak baca komik aman...(^0^)v

RABUN said...

ada bakat, yang kene tambah semangat,dan keyakinan diri...oh ya teruskan bekarya

Aman Wan said...

thanx kyrel~!! aman akan cuba siapkan komik aman secepat mungkin. aman sendiri x sabar nak dapat respon org pasal komik aman. huhu

che rabun, trimas2~!! saya akan terus berkarya seperti che rabun juga. saya da beli MEREKA~! akan di review dalam blog ini nanti. hehehe

tun teja ahmad said...

mcm besh je,, menarikk,,:) katun pom chumil3,,

Unknown said...

nike outlet store
michael kors handbags outlet
oakley sunglasses sale
gucci outlet online
cheap oakley sunglasses
tiffany jewelry
oakley sunglasses wholesale
michael kors outlet online
louis vuitton outlet
canada goose jackets
20170109lck

John said...

adidas superstars
longchamp handbags
oakley sunglasses cheap
moncler uk
air max
birkenstock outlet
ralph lauren sale clearance uk
fitflops sale
ray ban sale
pandora jewellery
chenshanshan20170304

SSSSSS said...

golden goose slide
fitflops sale clearance
moncler
air jordan 11
ray ban sunglasses
ferragamo belt
links of london
hermes bag
hermes belt
adidas eqt support adv

yanmaneee said...

yeezy shoes
hermes handbags
adidas shoes online
curry 4
jimmy choo shoes
crazy explosive
michael kors outlet
yeezys
jordan sneakers
hermes belt