Tuesday, January 29, 2013

Januari yang Macam-Macam!

Banyak perkara yang berlaku dalam bulan januari ni. Tapi Aman je yang tiada masa untuk update blog. Huhu. Apapun, ini ialah sedikit highlight, perkara penting yang sudah berlaku.


1) Program Jelajah Sekolah
Kali ini, Aman secara official sudah join Program Jelajah Sekolah yang dianjurkan oleh BlinkBook. Sebelum ini, Aman hanya tumpang menyibuk saja ketika Kak AinMaisarah buat program jelajah. Tapi kini, Aman dan penulis2 Blink sudah ditugaskan untuk officially jelajah sekolah. (siap dah ada banner tu! Weee!) Apapun, minggu depan, kami akan ada latihan speech di depan 90 orang pelajar. (Gerun sih!) Jadi kena pastikan apa yang perlu dicakap dan bagaimana nak tarik perhatian mereka. Hoho!


2) Websiri AMAMI
Sesiapa yang follow fb Aman, pasti dah tau tentang kewujudan websiri yang Aman tengah usahakan ni, bertajuk AMAMI~!! Websiri ini sudah masuk episod 3. Ia sepatutnya ditayangkan pada hari jumaat setiap 2 minggu. Tapi oleh sebab masalah teknikal, Aman yang sedang busy, Am dan Ami yang sedang fokus pada pelajaran, Episod 4 agak tertunda sikit. Tapi insyaAllah, sekarang ni Aman dah siap kerja dan akan mula fokus kepada AMAMI. So, pada yang kecewa, jangan kecewa lagi ya! AMAMI akan kembali semula!!


3) Lawak Sekolah buku KEDUA~!!
Ahhh..Aman tahu! Aman tahu! Setahun adalah masa yang sangat panjang untuk sambungan sesebuah buku. Tapi apapun, penantian sudah tamat! Nomik Lawak Sekolah #2 sudah siap!! Sekarang sedang dalam proses editing. Aman jamin, buku kedua ini lebih lawak dari buku pertama. Setahun masa yang diambil itu untuk naikkan kualiti tahu! (alasan) Apapun, Aman tak mahu peminat Lawak Sekolah (ada ke..hik3) tertunggu2 lagi. Sekarang ni, Aman sudah mula merangka cerita untuk buku ketiga. Harapannya, tahun 2013, Aman dapat produce at least 3 buku! Yoshh!!


4) LabuBula tamat??
Yup, selain Lawak Sekolah, Aman juga ada melukis untuk majalah G3 yang bertajuk LabuBula. Kalau sesiapa yang follow, nampaknya komik LabuBula sudah agak draggy. Editor juga sudah tertanya bila komik ini akan habis. Aman juga tertanya gak. ;p Sekarang Aman sedang tamatkan komik ini. Jadi minta maaf kepada peminat (ada juga ke??) LabuBula yang sentiasa follow karya ini. Komik ini akan tamat. TAPI!! Akan diganti dengan komik baru yang lebih segar! Nantikan k! Yeah!!


5) Jadi Penulis...EH??
Sekarang ni Aman semakin obses beli buku daripada biasa. Aman baca banyak juga buku-buku English dan Malay. Semuanya novel2 Young Adult. Aman ada keazaman juga untuk menulis novel. Sekarang sedang reka cerita dalam kepala dan buku nota. InsyaAllah, dalam tahun ini, akan dipropose pada mereka yang berkenaan. Aman akan update perjalanan karier penulisan nanti di sini. Doakan Aman fokus ya!


Setakat ini je yang Aman boleh kongsi. Nantikan update terbaru pasal Aman ya! Thanks sebab korang sudi membaca dan ikuti perkembangan Aman. Love yah!!

-out-

9 comments:

razzwey razz said...

good luck Aman!!! berusaha!!!

-JD.dot- said...

bila aman nak buat vlog lain? ternanti2 la... :)

Aisha Ali said...

buat la jelajah sekolah kat terengganu. kat sekolah saye. please... :)

Husna Adnan said...

Go Go Go, Aman Wan!

nazrul ali said...

moga berjaya saudara aman!

Aman Wan said...

Terima Kasih semua~!! Aman doakan korang semua mencapai impian korang juga! :D :D

Anonymous said...

good luck aman wan!
saya pun tgh berjinak-jinak dlm bidang penulisan sementara tunggu result spm kuar.x sbr nk htr novel sye :D

SSSSSS said...

longchamp handbags
jordan shoes
adidas ultra boost
balenciaga sneakers
nhl jerseys
vibram fivefingers
pandora bracelet
pure boost
100% real jordans for cheap
longchamp bags

Anonymous said...

The website loading speed is amazing. It kind of feels that you’re doing any distinctive trick. Moreover, The contents are masterpiece. you have done a fantastic activity on this subject!
Hey, know About Jessica Henwick Star Wars? Visit Our page or Read Here this article.