Tuesday, February 5, 2013

Filmaker Bila Berangan

Aman tak pernah terfikir jalan karier Aman akan ke arah filmaking.

Oleh sebab itu, Aman tak pernah membayangkan perasaan Aman terhadap karier ini. Seperti yang Aman pernah cerita, minat terhadap filmaking muncul pada tahun 2008. Ianya sangat baru.

Kalau dulu, Aman pernah bayangkan, perasaan memegang komik sulung yang pertama. Aman sangkakan Aman akan menangis teresak-esak, tetapi bila Lawak Sekolah terbit, perasaan emosional yang pelik pula berlaku. Haha!

Ok lah, Aman buat entry ni selepas Aman terjumpa 1 video ni. Video ini ialah video reaksi sebuah grup pemuzik independent yang bernama A Great Big World, terhadap lagu original mereka yang dinyanyikan kembali di dalam sebuah rancangan TV Muzikal yang paling top masa kini iaitu, GLEE.

 

Reaksi mereka terhadap lagu tersebut sangat mengharukan. Wajah mereka yang sangat bangga kerana karya mereka dihargai sehingga dimasukkan ke dalam rancangan yang popular tu.

Saat ni la Aman terbayang, apa agaknya reaksi Aman, bila karya filem Aman masuk panggung..??

Ok2, itu terlalu jauh berangan.

Tapi, hey, dream big orang kata. Apa salahkan? Bila dah masuk wayang, mesti akan masuk TV dan akhbar (sebab iklan). Dan akan nampak DVD terjual kat kedai2 DVD. Dan nampak link download illegal kat tenet.. (PANASSSS~!!)

Apapun, ini lah yang Aman nak citer..

Suatu hari nanti, Aman akan hasilkan filem untuk ditayang di setiap panggung wayang seluruh Malaysia. Masa tu korang sokong ek. Jangan beli cetak rompak, dan jangan download illegal! Kang ada gua unfriend! :p

-out-

1 comment:

Sya_Merpati Putih 88 said...

chaiyokk aman...:)
smoga segala impain awak ankan menjadi kenyataan..
btw, awk mmg ade bakat,
so tak mustahil untuk awak capai impian awak tu..
yg penting usaha dan doa..
Good Luck!(^___^)