Friday, June 21, 2013

Royalti Pertama

Orang kata, bila kita buat buku (tulis atau lukis) akan wujud 2 kepuasaan. Tahun lepas Aman sudah rasa kepuasan yang pertama... Dan tahun ini, (semalam) Aman sudah rasa kepuasan kedua!

1) Kepuasan Seni
Ini terjadi semasa hari pertama Aman memegang buku sulung Lawak Sekolah. Rasa sangat berpuas hati dan gembira! Rasa penat lelah melukis tak tidur malam sangat berbaloi. Semuanya ini Aman ada cerita detail dalam entry blog yang lepas. Jadi, tak perlu ulang lagi. Hehehe

2) Kepuasaan Ekonomi
Ini ialah semalam! Bila Tuan Pengurus BlinkBook menyerahkan cek royalti sulung Aman. Melihat jumlah yang tertera, terus Aman senyum lebar. Hehehe! Ini barulah kepuasan yang berbaloi. Segala penat lelah melukis di sini barulah terasa berbaloinya! Ahh! Seronok!


Aman sebenarnya tak letakkan harapan yang tinggi. Sebab royalti ini ialah untuk buku pertama. Malah buku itu berkongsi 3 penulis. Bermakna, hasil jualan buku akan dibahagi kepada 3 nama. Jadi, Aman tak mengharapkan sesuatu yang besar.

Tetapi jumlah yang Aman tengok di cek adalah berganda dari yang diexpect. Cool! Walaupun masih belum menyayingi royalti penulis lain yang sudah senior, tapi Aman kini lebih semangat! Untuk terus menerus dapatkan kedua-dua kepuasan ini berkali-kali!

Yeahh!!

-out-

p/s-- Paling seronok, mak ayah juga terkejut! Sebab mereka tak sangka melukis komik boleh dapat pendapatan sebanyak ni. Hehehe. berapa Aman dapat? Rahsia~ ;)

7 comments:

Sya_Merpati Putih 88 said...

Tahniah aman wan...:)
semoga success selalu ye..:)

FEEQRY said...

Wohoo! Tahniah, Aman! Teruskan melukis dan berkarya! :)

Anonymous said...

Taniah...aku dah agak dah tengok potensi besar dalam diri ko...

terus bergerak maju bro..

razzwey razz said...

Teruskan berkarya aman, aku akan jadi penyokong setia selalu... Yoshhh!!!!

sakuraspicelife said...

good job!")

yanmaneee said...

stone island
nike epic react
curry 6 shoes
moncler jacket
balenciaga
golden goose sneakers
kyrie irving shoes
lebron james shoes
kenzo
moncler jackets

Unknown said...

visiter ici Dolabuy Hermes vous pouvez regarder ici sacs de répliques mon entreprise Vérifiez ceci