Monday, June 23, 2014

Aku yang Rendah, Kau yang Tinggi.

Aku akui aku bukan pengkarya yang hebat. Karya aku belum cukup sempurna. Ada lukisan pelik sini dan sana.

Tapi aku bukan pengkarya tahap sampah.

Mungkin sekarang aku boleh direndah-rendahkan. Kerana kau hebat sekarang kan? Kau terpelajar dan bijak segalanya. Impian kau lebih mulia.

Namun suatu hari nanti, bila impian aku mula menjelma. Aku akan hebat juga. Walaupun tidak sempurna. Tetapi lebih sempurna dari apa yang kau ada.

Masa itu aku boleh rendah-rendahkan kau.

Tapi aku tak mahu.

Aku akan sokong kau sampai kau hebat juga. Sampai kau rasa cukup sempurna dan gembira.

Sebab aku tak sekejam itu. Aku hormat pada namanya impian. Kerana aku seorang kawan.

Yang hari ini kau rendah-rendahkan.

-out-

3 comments:

Anasyg said...

biar org buat kita, jgn kita buat orang. :)

amin said...

Abang Aman.. Bleh x abg follow blog saya dgn tekan " join this site". Tolong ye.. Saya baru start blogging.

-www.aominecchi.blogspot.com

5689 said...

zzzzz2018.10.25
coach outlet
birken stock
ugg boots clearance
nike shoes
fitflops clearance
canada goose outlet
adidas nmd
ralph lauren polo
kate spade outlet
christian louboutin shoes