Wednesday, July 8, 2015

Aman dan Anugerah


Alhamdulillah! Alhamdulillah! Alhamdulillah! Alhamdulillah!

Banyak hadiah Aman dapat semasa malam Royalti BLINK tempoh hari. Malam royalti tu sebenarnya majlis penyerahan check royalti (untuk jualan buku tahun lepas) kepada penulis-penulis. Tapi, tahun ini sedikit berbeza, BLINK menjadikan malam ini ala2 ABPBH gitew~!!

Siap ada award, anugerah, pengumuman siapa paling tinggi royalti, siapa paling aktif pemasaran dan lain-lain. Memang meriah! Memang BLINK!

Apa yang best event begini adalah dia kasi semangat penulis tu naik. Bila tengok rakan lain succes, jadi masing2 akan cuba untuk jadi terbaik. Lagipun, kumpul ramai2, gelak2 memang syok!


* * * * *

PENERIMA ROYALTI KETIGA TERTINGGI


Serius, Aman memang tak expect pun dapat ini. Sebabnya, 2 penulis yang dapat royalti tertinggi royaltinya berpuluh ribu. Memang lah Aman belum capai tinggi tu lagi. Haha! Namun, Alhamdulillah bila Aman pegang poster award tu, semangat Aman berkobar-kobar mahu pecut Azanil Fitri dan Kak Izanor Sharif supaya dapat royalti yang puluhan ribu juga macam diorang! Aamin!

Tahun depan? Nope, dengan melihat prestasi Aman yang malas2 tahun ini (ditambah dengan krisis GST lagi), rasanya tahun depan tak boleh expect lebih. TAPI... Tapi, tahun 2017 nanti Aman akan pastikan royalti berlipat ganda!

* * * * *

PENULIS PALING AKTIF PEMASARAN


Haaa...yang ini Aman memang expect lah. Sebab tahun lepas 65 buah sekolah Aman telah jelajah, agak banyak tu! Namun, jelajah ke sekolah-sekolah pun bukannya jual buku sendiri sahaja, pasarkan juga karya rakan-rakan penulis dan pekomik yang lain. Sama-sama berjaya, sama-sama industri buku di Malaysia dapat berkembang ye dok.

Cuma yang Aman tak expect, apabila diberi 2 gram emas sebagai hadiah. Wah! Wah! Boleh lah simpan. Mana tahu nanti boleh juga laburkan.Hehe! Tahun ini Aman telah jelajah 49 buah sekolah (setakat entry ini sedang ditaip) dan insyaAllah akan bertambah. Tahun ini juga ramai penulis BLINK sudah aktif ke sekolah dan akan datang ada maskot lagi. Maskot Robita! Yeay!



Atas ini ialah gambar ketika Malam Royalti BLINK tahun lepas. Pertama kali dapat award Penulis Paling Aktif Pemasaran. Masa ni Aman dapat duit RM300 untuk membeli jam (jam pink lagi! hoho) dan dapat trofi tangan pegang mic buat peace (tabung The Voice sebenarnya. haha!) which is irony sebab tangan peace itu maksudnya AMAN, Aman memang pegang microfon jika bagi talk di sekolah, dan Aman memang menyanyi ketika bagi talk. Yup, i sing. Deal with it!

* * * * *

Apapun, Aman harap malam royalti ini akan jadi tradisi BLINK. Maybe akan datang boleh buat betul2 gah ala-ala Grammy Award. Eceh~!!

Tapi tak mustahil bukan?

^______^

-out-