Thursday, June 23, 2016

Sang Lembaga Kembali Lagi

Akhirnya, hari ini Aman berjaya menyiapkan manuskrip novel seram terbaru yang bertajuk....
...Korban Kerusi Biru~!!

Yup, ini adalah novel kedua, sambungan selepas novel Lembaga Kerusi Belakang yang terbit pada Disember 2015 lepas. Well, bukan sambungan la... sebab jalan cerita Korban Kerusi Biru ini berlaku 10 tahun sebelum kejadian ngeri di dalam buku yang pertama. Ala-ala flashback... Ala-ala Star Wars episode 1 gitu!

Novel ini rangka ceritanya sudah approve semasa November 2015 lagi, tetapi Aman terpaksa hold sekejap menaip kerana perlu fokus pada produksi buku di Pesta Buku 2016 iaitu Aku Mahu Super Bodyguard dan Aku Mahu Diari Pink. Selepas tamat pesta buku, Aman terlibat dengan produksi Aku Mahu jadi Travelistar dan beberapa siri nomik yang terbaru. Pehh.. memang busy sampai novel sendiri tergendala.

Alhamdulillah! Bersempena Ramadhan Mubarak ini, sekali lagi manuskrip berjaya disiapkan! Ketika menaip Lembaga Kerusi Belakang dahulu pun semasa Ramadhan juga. Ehem... ini juga salah satu sebab novel tergendala. menunggu bulan puasa biar syaitan iblis terikat, jadi menaip novel seram di waktu malam tidaklah takut snagat. Hihihi!

Sememangnya, Aman sudah ada perancangan untuk hasilkan trilogi kisah seram yang berkaitan KERUSI ini. Malah, setiap tiga buku juga bakal mempunyai elemen seram yang berbeza-beza.

Novel pertama, Lembaga Kerusi Belakang mendapat respon yang cukup-cukup positif sehingga menjadi antara buku yang tertinggi carta jualan dalam BLINK. Jadi, Aman berharap novel kedua ini juga bakal menyaingi atau setanding dengan siri yang pertama.

Tidak banyak yang Aman boleh cerita lagi tentang novel ini buat masa sekarang. Tetapi apa yang Aman boleh katakan.. kepada peminat cerita tragis dan berdarah, ini novel untuk anda. Hee!

Sekarang, novel Korban Kerusi Biru ini sedang di dalam proses editing oleh Kak Ain Maisarah. Konsep kaver yang Aman lukis ini pun sudah mendapat kelulusan Tuan Pengurus dan sudah di pass kepada illustrator sebagai rujukan. Tak sabar mahu lihat hasil kaver yang terakhir!

Apapun, hope korang semua akan menyokong karya Aman ini. Buku yang ketiga dan terakhir akan Aman cuba siapkan sebelum akhir tahun nanti. Sekarang ini Aman kembali busy untuk produksi buku untuk Pesta Buku 2017 pula. Aman bakal terlibat dengan 2 novel Dongeng dan 1 lagi siri Aku Mahu Super... sambungan kepada Aku Mahu Super Bodyguard! Yeah!

Semoga segalanya berjalan lancar. Amin!

-out-

12 comments:

Unknown said...

Cerita tragis dan berdarah??? Yayyyy *mata bersinar* yes, prequel! Hmm, isu stress belajar dan tekanan daripada ibu-bapa. Hehe

Pergh kagum dengan penulis-penulis yang boleh buat banyak penulisan kreatif serentak. Aku punya cerpen pun dah 5 tahun terbengkalai.

Mirwan Choky said...

Semoga semakin berjaya, Aman. Sekarang ni buku-buku awak boleh dibaca secara online tak?

Aman Wan said...

AHMAD SHAFIQ -- Yeah! Prequel. Kalau nak ikutkan, siapa baca LKB mesti dah spoiler pasal kisah ini. Tapi, jangan risau. Ianya lebih sekadar kisah stress dan tekanan ibu bapa. Heee...

Ah, sebenarnya agak kusut juga bila tulis serentak begini. Lebih2 lagi apabila berlainan genre. Seram, lawak, gedik dan dongeng. Fuhh..kejap2 kena tukar mood. Boleh tersplit personaliti aku! Haha! Paksa je diri taip dan taip. Lama2 mesti dah banyak je.


MIRWAN CHOKY -- Thanks Mirwan! Huhu..setakat ini memang kita tak ada versi e-book lagi. Semuanya versi bercetak sahaja. Tetapi mngkin boleh order di www.kedaiblink.com jika mahu. :D

cEro said...

Wow! Prequel berdarah!
Sure best ni. Peminat Aman mesti tak sabar nak tunggu release ni.

All the best Aman Wan.
Keep moving forward!

Aman Wan said...

CERO --- InsyaAllah, Amin!! Kalau pembaca tak sabar, penulisnya pun apatah lagi!

Apapun thanks Cero! ^^

John said...

louboutin shoes
pandora charms
adidas yeezy boost
coach factory outlet
tiffany jewelry outlet
ralph lauren outlet online
coach factory outlet online
coach outlet online
air max shoes
michael kors outlet clearance
chenshanshan20170304

Unknown said...

pandora charms sale
asics running shoes
light up shoes
yeezy boost 350
air max 2016
yeezy boost 350
atlanta falcons jersey
prada glasses
kobe shoes
hermes belts

Unknown said...

fitflops shoes
versace jeans
bengals jersey
ralph lauren outlet
coach outlet
nike trainers
mont blanc outlet
reebok shoes
ralph lauren
ugg boots

raybanoutlet001 said...

zzzzz2018.5.2
ralph lauren uk
coach outlet online
ralph lauren uk
canada goose outlet
coach outlet online
polo ralph lauren
kate spade handbags
ralph lauren uk
クロムハーツ
snapbacks wholesale

5689 said...

prada handbags
pandora outlet
moncler outlet
nike shoes
ultra boost 3.0
ugg boots outlet
pandora jewelry
canada goose outlet
ugg boots
christian louboutin
zzzzz2018.10.25

yanmaneee said...

kobe basketball shoes
adidas tubular
nike flyknit
rolex replica
gucci belt
kobe shoes
louboutin shoes
jordan shoes
michael kors handbags
louboutin shoes uk

thehoth said...

replica ysl p49 u5h60n1w49 replica gucci handbags h27 d8i93q9e97 best replica designer bags q48 h8h53g5k16