Saturday, June 25, 2016

Tentang Penulis Ini

Malam Anugerah BLINK tiba lagi! Macam biasa, kemeriahan memang tidak dinafikan sangat best! Manakan tidak, penulis BLINK jarang-jarang dapat berkumpul ramai-ramai begini! Jadi, masing-masing pun riuh dengan gosip itu ini. Diva sangat! Hoho!


Seperti tahun-tahun lalu, Aman masih lagi mendapat Anugerah Penulis Aktif PJS dan diberikan 2 keping emas! Terima kasih! Malah, dapat bunga dan macaroon comel dari Hazira hanapi juga! Yeah!


Namun, kali ini Aman tak dapat TOP 3 dalam carta Penulis Tertinggi Royalti, kerana Aman jatuh tempat ke-5~!! Saingan kali ini memang hebat-hebat! Sekiranya mahu pecut, memang memerlukan kerja keras sepanjang tahun ini. Apapun, inilah adat keluarga BLINK. Saling berlumba-lumba dan merempit secara berhemah supaya semua boleh berjaya! Yosh!


Tahun ini, Aman perasan bahawa setiap kali Tuan Pengurus dan Kak Ain memberikan cek royalti, mereka pastinya akan membuat sedikit 'review' tentang keistimewaan setiap penulis BLINK. Setiap tahun pun begitu. Jadi, Aman rasa, entry kali ini Aman mahu letakkan ucapan Tuan Pengurus supaya menjadi rujukan dan pembakar semangat di masa hadapan. Yosh!

* * * * *

SYAIZUL AMAL | Ketua Syarikat Blink Book.

"Ain Maisarah selalu mencari, penulis yang boleh gantikan dia. Kita cari nama A, kita ada nama B, lepas tu kita ada nama C... Jadi, penulis ni adalah... dia bukan penulis sebelum ni, dia pelukis!

Bila dia tulis buku dia yang pertama, buku petama meletop! Buku kedua meletop! Dan gaya penulisan dia... 80% nak sama dengan Ain Maisarah! Bukan senang tau... dan dia ada attitude yang bagus jugak.

Jadi, kita meraikan juga penulis ini walaupun dia angka ke-5 (dalam carta Penulis Paling Tinggi Royalti) sebab dia tulis buku nomik. Kalau dia kekal dengan gaya sekarang, masuk dalam novel which is sekarang ni dia tengah laju, dia nampak duit dia dekat bahagian novel. Tapi kami sedang melarang dia juga, jangan melompat sangat sebab nomik pun kena kekal. Kita nak buka market nomik tu.

Jadi, penulis ini... penulis harapan BLINK setakat ini! Haaa... saya bagitahu sebab saya nak orang lain pun rasa tercabar dan baiki cara penulisan korang. Capai 80% of gaya (penulisan) Ain Maisarah dan memang Ain Maisarah akan suka!

Kalau rangka cerita atau penulisan datang dari penulis ni, dia (Ain Maisarah) kalau boleh nak edit buku tu dulu. Bayangkan...

So, penulis ni jugak akan pergi umrah tahun ni! Moga doakan kita supaya berganda-ganda (kejayaan)! Kita nak royalti kita tahun depan naik tiga kali. Doa lebih sikit!

Buku dia yang keluar hujung tahun tu kalau keluar awal sikit, dia memang akan masuk dalam list (Top 3 royalti tertinggi)  sebab buku dia paling laju, paling hebat sekali jualan dia tahun ni, Lembaga Kerusi Belakang iaitu penulisnya Mohd Shazwan bin Zulkapli (nama betul Aman Wan. Ahaks!)~!!"



  Boleh tengok ucapan ini secara video di sini.
Pedulikan ekspresi wajah Aman yang bermuka teruja serentak terharu, tapi bajet cool! :p


* * * * *

InsyaAllah jika dipanjangkan umur, tahun depan Aman mahu lakukan lebih baik! Kita dengar pula apa kata Tuan Pengurus masa itu ya. :)


MALAM ANUGERAH BLINK
24 JUN 2016


-out-