Wednesday, August 19, 2009

Shortfilm: Titik


peh...lama gak x update blog. sejak entri tentang Usikan Pocong tu, aman mula berminat utk wat banyak2 shortfilm. Ops! awal2 skalik, aman nak ucapkan seribu ucapan thanx kat korang yg sanggup undi and promote video Usikan Pocong aman aritu. alhamdullillah, stakat ni kalau mengikut undian aman dah berjaya menjadi pemenang ke-3 dlm peraduan KuatBerlakon~! Tapi stakat ni official nyer pengumuman x kuar lagi, jadi aman x nak menaruh harapan tinggi sgt.. huhu..

ahh,lupekan berkenaan pocong~!
skang ni aman nak citer! aman x sangka projek 1st aman utk sem 1 3rd year kali ni ialah SHORTFILM~!!!! wahahahaha~ punyela suka bila dapat projek ni. dan aman bersama crew2 Dotfilm Production (my group) mula bersedia bekerjasama~!

well,hasilnya sgt memuaskan. bukan senang rupanya nak hasilkan shortfilm. ini iranya kali pertama aman buat shortfilm dgn cara yg lebih profesional. even cuma guna handycam je, tapi hasilnya, penat lelah kitorg berbaloi gak~! really thanx to my crewmates yg byk bekerjasama dgn aman~


penghasilan cerita TITIK ni mmg banyak dugaan. kami terpaksa mencari2 pelakon, kena marah dgn pak guard, sound system problem, miss shooting.. huhu.. tapi yg paling susah skali bagi aman ialah bila ibu sendiri menjadi pelakon arahan aman...err...


bukan senang nak memberi arahan pada seorang ibu. bukan sebab apa, kalau kawan2 boleh la kita jerit2 "woi,dah. babak ko habis." tapi kalau dgn mak? mmg aman kena menjaga tutur kata la. hati2 woo..daku taknak jadi anak derhaka kalau naik suara.


tapi,sgt berterima kasih kat mak. lakonan mak menjadi gak. hehe.. even mak tgh sakit kepala, tapi mak sanggup gak berlakon utk tolong aman siapkan shortfilm ni.. sangat berterima kasih kat mak.. apapun,korg layan trailer shortfilm TITIK ni~


layan~





14 comments:

Muzakir Xynll said...

*tepuk2*

Poyo said...

Muzik backgraund dia cukup membuaikan perasaan aku. (^_^)

YayaEdna said...

cayalah syazu!!! menangis aku tengok cite kau~~~ tepuk jugak!!

Unknown said...

wei syazu aku nak aku ajar aku wat short filem nie..mula2 nak instal perisian ape dulu

Fazl said...

waa...tak dpt dengar. PC takde sound :(

alifstyle said...

wau! macam filem profesional la trailer kau! tak sabar nak tengok!

Irfan F-one-R said...

giler ar aman.. jeles gile aku same dgn kau.. nape la aku tak lahir same taun ngan kau ek.. (eh.. kang same umo ngan akak aku lak..)

ape2pun mmg aku tabik.. nak jugak aku join oiit~!!

nanti aku masuk gombak tolong2lah aku masuk dlm group kau plsssss...~!!

farah nasiha suhaili said...

aku bagi kaw standing O utk shortfilm kaw ni.peh.mmg kagum.
bangga dapat ofis ngn kaw.(xmasal) haha.
and btw tahniah sbb berjaya buat kami semua menangis tersedu sedan.T.T

bobo ramli said...

isk caju asl la kau buat cerite sedeh.

tapi kau memang hebat.
tepuk tepuk

Aman Wan said...

muzz-- thankies~ ^w^


poyo-- yup2~ lagu dia mmg seswai utk citer ni~ bahasa kalbu dr titi dj.


yaya-- hoho,yeke? aku x nmpak mata ko berair pon.. hingus ada la.. hehe. neway,really thanx~


ash-- aku x gune software2 yg susah2 cm after effect. cukup kalau ada coral atau ulead videostudio. yg penting sebenarnya cara ko rakam, n jalan cerita yg kuat. aku pun still x puas hati dgn citer titik ni. byk nak kena improve. and satu lagi, teruskan buat filem even x bagus. praktis make perfek~! g luck ash~


emi-- alamak,x feel kalau xde bunyik~ T__T


alifstyle-- biasa2 je. thanx. tapi aku x dpt upload buat masa terdekat skang ni. sebab nak masuk competition. huhu


irfan-- haha,aku lagi berharap dpt sama umo cm ko. mude lagi. aku ni da nk grad da.. huhu..sedih woo.. jum2,dtg gombak masuk Production Club~ hehe


fala-- aku lagi bangga dpt opis dgn kawa n seruns. haha,neway thanx ar weh. mane hebat sgt pon film aku nih.. tp nnti aku nak try wat citer len lak. huhu..tunggu~


bo-- huhu,ok2. pasni tunggu shortfilm "Skema" lak. citer lawak santai~ yeah~!

[ chentatiku ] said...

trailer je ke??
nak tgk d whole film!!!!!

nak jugak!!!!!

alifstyle said...

Aman. Aku dah ceritakan pasal movie kau dengan team maskara shorties. Mereka berminat nak tayangkan filem kau. Apa-apahal, hubungi pengurus maskara shorties,

emel: nazri123456789 at gmail
facebook: Nazri M. Annuar

Aman Wan said...

wood-- err..stakat ni lecturer kitorg juz bg kebenaran utk letak trailer je. sebab shortfilm TITIK ni akan dihantar ke pertandingan shortfilm bulan 10 nnti. so,belum boleh utk di letakkn full video. huhu. tp sumday will be~ =)


alif-- wah,serius kah? aku berminat jugak. tp sayangnya, Maskara Shorties yg terdekat ni (3 oktober) aku x dapat join kot. sebab 14 oktober video TITIK ni akan di hantar ke pertandingan antara kolej, jadi, sebelum tarikh tu, kitorg x dibenarkn menyebarkan shortfilm ni.. huhu..sedihnya.. tapi aku berharap dapat masukkan shortfilm TITIK utk event Maskara Shorties yg akan dtg~! =)

fain said...

Best sgt!!seday~hu..
n'way congrats u all!!!!
:)