Monday, November 2, 2009

Sejarah #1


Sungei Wang.

peh,untuk aku yg jarang keluar, aku mmg menantikan ajakan dr member2 utk kesana. destinasi, pastinya Suncomic store. Aku dah sediakan beberapa bajet dgn duet ptptn aku. dalam kepala, nak beli beberapa komik.

sampai kat sana, rambang mata. melilau, tgk komik, vcd, dvd, artbook. kemudian, mata teralih.

"weh,ni komik apa ni?" aku bisik kt member aku.
"tatau, cam lukisan malaysia je." balas dia.

aku belek2. ada 3 tajuk yg berlainan. tangan aku memegang komik yang bernama Liga Pendekar.

"Ni mcm citer League of Extraordinary People je.." sambil mata membaca sinopsis komik tu dibelakang buku. mata beralih ke 2 buku yang lain. tajuk, Lili Lulu Lala dan Kecemprengman. "Kartun" mata beralih ke komik Liga Pendekar tadi. Berazam utk beli.

Check harga. rm7.90.

Gulp!

letak balik komik tu ditempat asal. takper lah.
kawan2 mula mengajak ke tempat lain. aku akur. membeli beberapa komik keluaran artis jepun. keluar dari kedai Suncomic.

mata sempat menangkap. nama penerbit komik2 tersebut.

Komik-M

"nanti aku check dalam internet" bisik dlm hati. berazam, jika mungkin berpeluang berkarya disana nanti.

lalu meninggalkn tempat tersebut...


...bersambung...