Thursday, March 24, 2016

KAFE KHENIT Bertukar Gaya


Wah! Lama betul Aman tak update tentang komik KAFE KHENIT yang diterbitkan di dalam Majalah Awang Khenit. Haaa... ini adalah projek komik bulanan yang memang mencabar bagi Aman. Disaat busy dengan projek nomik dan novel BLINK, Aman perlu ambil masa untuk siapkan komik KAFE KHENIT ini secepat mungkn. Namun selalu je terbabas deadline... huhuhu... 

Bermula Majalah Awang Khenit isu 6 hingga terkini, Aman banyak lakukan eksperimen dengan komik KAFE KHENIT ini. Meh tengok apa yang Aman lakukan untuk setiap isu meh!

* * * * *


MAJALAH ISU 6

Ketika Aman menghasilkan komik untuk isu 6, waktu itu Aman sedang menyiapkan novel Lembaga Kerusi Belakang. Jadi, Aman banyak membaca dan menonton filem hantu kerana mahu menjiwai gaya penulisan. Sehinggakan komik KAFE KHENIT menjadi mangsa apabila terkena tempias kisah seram. Hahaha!

Kepada yang pernah membaca novel Lembaga Kerusi Belakang, pasti akan ada yang perasan babak di dalam komik KAFE KHENIT isu ini ada menyerupai salah satu babak seram di dalam novel. Aman sendiri baru perasan bila ada pembaca yang bagi pendapat. Memang betul-betul kuat tempias novel seram itu dalam komik KAFE KHENIT ni!


Kisah Kisha yang tidak boleh tidur malam kerana takutkan kilat dan guruh yang berdentam-dentum... namun ada sesuatu yang menakutkan lagi bakal berlaku...! Aman enjoy melukis babak selain di kafe seperti ini. Jadi, isu 6 ini memang tiada masalah untuk Aman siapkan. 

 * * * * *


MAJALAH ISU 7

Waktu ini ada banyak deadline yang Aman kena follow. Ada banyak kerja BLINK yang perlu disiapkan juga. Jadi, Aman bercadang untuk meringankan sikit beban dengan menghasilkan komik KAFE HENIT versi shoujo, iaitu versi komik ala-ala cintan-cintun.

Ini kerana Aman tengok, komik cinta tidak banyak pakai background. Hanya perlu letak corak screentone bunga-bunga je dah siap. Namun, entah mengapa tangan ini gatal melukis sehingga background full. Akhirnya, mahu melukis cara mudah sudah bertukar cara susah!


Apapun Aman tetap enjoy melukis komik KAFE KHENIT dengan gaya baru begini. Kadang-kadang perlu ada buat perbezaan sedikit kan? Baru seronok! Namun lukisan watak perfect figure bukanlah kebolehan Aman. Aman lukis style chibi je. Jadi, next time kena tukar jadi comel-comel dan chibi semula!

* * * * *


MAJALAH ISU 8

Isu yang ini Aman sangat enjoy pada masa yang sama sangat stress juga! Stress kerana ada banyak tugasan mendadak ketika menyiapkan komik dalam isu kali ini. Jadi, Aman tidak dapat siapkan 5 pages seperti biasa. Hanya mampu siap 3 pages sahaja.

Mujurlah untuk isu kali ini Aman suda ada backup dengan 2 komik loose tentang bodyguard (pengaruh novel Aku Mahu Super Bodyguard) yang akhirnya dapat gantikan slot KAFE KHENIT. Huh, lega...


Namun Aman super enjoy lukis komik isu 8 ini kerana Aman melakukan perubahan pada stroke lukisan serta watak-watak KAFE KHENIT. Jika ada yang perasan, rupa Kisha dan Para di dalam isu ini lebih comel dan extra chibi! Warna juga Aman ubah sedikit supaya lebih ceria. Yeah!!

Isu ini masih lagi ada di dalam pasaran dan kedai-kedai majalah. Jadi, kalau korang mahu baca kisah KAFE KHENIT kali ini masih sempat untuk dapatkan! Cepat pergi kedai sekarang!

* * * * *


Hoho, jadi itulah 3 isu yang belum sempat Aman update di dalam blog kepada korang semua. Ini majalah bulanan, jadi kemungkinan isu 6 dan isu 7 tiada lagi dijual di pasaran. NAMUN, Pesta Buku Antarabangsa 2016 nanti ada booth yang special untuk Majalah Awang Khenit. Jadi, jika ada yang mahu cuba nasib, bolehlah datang ke gerai Awang Khenit atau SEAD STUDIOS untuk dapatkan semua majalah ini ya!

InsyaAllah akan ada isu bumper yang tebal diterbitkan juga! Jadi, kalau terlepas memang rugi sebab banyak komik best-best dalam ni! Thanks semua dan keep sokong KAFE KHENIT sampai bila-bila!

^____^

-out-

4 comments:

Artzam said...

Bestlah abam aman, saya memang baca kafe khenit..suka2,terutama bab cintan-cintun tue. Rasanya boleh kembangkan lagi tue. Apa2pun Tahniah!

Aman Wan said...

ZAM --- Hoho thanks Abam Zam! Terharu ada yang follow. huhu.. Kan?? Memang nak kembangkan watak cintan cintun tu tapi belum ada kesempatan. huhu

SSSSSS said...

golden goose outlet
adidas nmd
golden goose sneakers
tom ford glasses
balenciaga sneakers
nike cortez women
cheap mlb jerseys
yeezy
nike air max 2017
cheap ray bans

yanmaneee said...

fake rolex watches
hogan outlet
michael kors outlet
adidas eqt
nike foamposite
balenciaga shoes
timberland boots
adidas nmd runner
longchamp bags
lebron shoes