Wednesday, June 13, 2012

Langkah pertama sebagai PENCERAMAH

"Cuakkkkkkkk~!!!! tapi best."

Inilah perasaan Aman selepas saja bersetuju untuk jadi penceramah di FSSR, UITM Shah Alam tempoh hari. Topiknya, Masa Depan Vlog dan Komik! Giler kentang lah! Tak pernah2 bagi talk, tibe2 terus setuju je. Haha!

Memang cuak la, Aman 2 malam hafal skrip. Rangka kasi elok. Slideshow kasi proper susun. Sampai2 je kat UITM, disambut baik dengan faci FSSR. Diorang ni memang sempoi dan friendly habis!! At least masa sesampai tu, hilang la sikit cuaknya.

Tapi masa nama dah dipanggil untuk bagi talk selama 2 JAM, masa tu cuak datang balik!! Awal2 kenalkan diri dah menggelabah. Tersasul banyak perkataan. Tapi minit ke minit, Aman mula selesa. Slide dan topik Alhamdulilllah dapat disampaikan dengan OK dalam masa yang diberikan. Lega!

Apapun, apa yang Aman respek ialah, ketekunan pelajar2 yang tekun dengar talk Aman. Itu yang buat kan Aman hilang cuak dan teruskan talk. Sebab diorang sangat best! Habis je talk, terus ramai2 bergambar sakan. Hohoho!

Lepas tu Aman ada di datangi 2 individu yang sangat2 berbakat dalam komik!! Mereka tunjukkan karya untuk Aman komen, dan mereka banyak bertanya macamana nak jadi pekomik 1 hari nanti. InsyaAllah, bila Aman lihat talk yang Aman bagi dapat memberi kesan kepada life pekomik diorang, Aman hepi!

Serius, Aman hope, kewujudan Aman dalam bidang komik ini dapat memberi manfaat kepada orang lain alaupun sikit. Aman serius terharu bila dapat membantu mereka dalam mengejar impian komik mereka.

Apapun, pengalaman di FSSR, UITM Shah Alam adalah 1 pengalaman besar dalma hidup Aman. Aman tak pernah expect 1 hari akan memberi ceramah di depan orang ramai. Aman sangat berterima kasih sebab jemput dan percaya dengan Aman. Hope 1 hari dapat datang lagi. hehehe

-out-

5 comments:

Anonymous said...

pengalaman besar dalma hidup aman!

Night Aves said...

Wow, tiba-tiba je kau jadi star. Hahaha.. Apa-apa pun selamat maju jaya. Ehem... Apa progress komik sarkas kau tu? Serius, aku tengah tunggu-tunggu ni.

ParkAir said...

sangat bagus dapat memberikan ilmu kat orang lain..

Aman Wan said...

Anon- hahaha, damnnn~ XP

Night Aves, eh, eh, apa lak jadi star. Jadi badut je, duk depan tergagap2. hahaha. Alamak? Komik sarkas... err... nanti aku akan lukis akan datang. huhu

ParkAir, alhamdulillah, cubaan pertama untuk berkongsi ilmu yang ada. Aman baru je dalam industri, jadi mana yang boleh je. hehe

Anonymous said...

nice blog..but u r lil bit nervous when bg talk tu..