Saturday, September 10, 2016

Sebalik Kisah Korban

 Arghhhh!! Wahhhh!! Emmmm!!

Novel KORBAN KERUSI BIRU akhirnya berjaya terbit ke pasaran! Yeay!!
Sememangnya terasa bagaikan kelahiran baby baru lagi! Ini adalah buku Aman yang ke-8 secara rasminya. Namun, diri ini tetap teruja!

Baiklah, sebenarnya ada banyak kisah ketika proses menghasilkan buku ini. Jadi, mari kita berpatah kembali pada 1 bulan yang lepas ya!

* * * * *

Sebulan yang lepas, (14 Ogos 2016) semuanya bermula dengan sesi perbentangan cerita novel terbaru.

Aman telah membentangkan sebuah cerita spin-off kepada novel Lembaga Kerusi Belakang (yang tajuk masih dirahsiakan!). ALHAMDULILLAH! Cerita itu mendapat lampu hijau daripada Tuan Amal dan Kak Ain Maisarah! Ianya cerita novel cinta namun jalan ceritanya berlaku pada masa yang sama ketika kisah Lembaga Kerusi Belakang sedang berlangsung.

Aman sangat-sangat tidak sabar mahu menyiapkan novel ini! Ini adalah salah satu eksperimen Aman dalam genre romantik lagi mengada-ngada. Pastinya sesiapa yang membaca akan muntah pelangi. Hahaha!


Oh, tidak! Novel ini bukanlah sambungan kepada Lembaga Kerusi Belakang, ianya hanyalah spin-off. Sebuah cerita disebalik kisah Nadiya diserang hantu, rupa-rupanya berlaku kisah sweet-muweet di dalam kelas yang sama! Hehe! InsyaAllah siri LKB itu akan ada 3 buku. Buku kedua bertajuk Korban Kerusi Biru masih lagi dalam proses editing (pada masa itu). Buku ketiga pula masih dalam perancangan.

Aman sempat juga berbual dengan Kak Ain Maisarah berkenaan konsep buku penutup kepada siri ini, Alhamdulillah Kak Ain suka dan Aman akan pastikan rangka lengkap disiapkan sebelum cerita ini dibentang secara official nanti. Yosh!

Oh, kemudian pada malam harinya, Kak Editor telah menunjukkan final cover untuk Korban Kerusi Biru, iaitu buku kedua di dalam siri LKB ini. Pehh... memang terbaik! Memang syaiton habis kavernya. hahaha! Aman begitu teruja dan risau pada masa yang sama. Teruja, kerana cerita dan kavernya seakan sesuai sekali. Ianya heavy dan a bit dark berbanding LKB. Namun sedikit risau sekiranya novel ini tidak di approve oleh guru dan ibu bapa. huhu. Semoga korang doakan novel ini mendapat sambutan hangat ya!


Kemudian setelah beberapa, hari Kak Editor memberikan proof novel Korban Kerusi Biru untuk Aman semak jalan ceritanya. Ini kerana ada perubahan di bahagian ending. Kak Editor kata ending original terlalu depress untuk dibaca oleh pelajar sekolah. Haha! Memang pun! Aman kalau boleh mahu biarkan sahaja endingnya begitu. Tetapi setelah Aman dan Kak Ain berbincang di markas BLINK bersama-sama, perubahan kecil dilakukan supaya ianya tidaklah 100% depress dan dark. Jadi, sesuai dengan kelompok pembaca tetapi tetap mengekalkan sisi gelap cerita ini.


Fuhhh!Lega!

* * * * *

Apapun, kini novel ini sudah pun dicetak! Aman sangat tidak sabar mahu menantikan respons dari pembaca semua. Hope ianya terhibur dan memberi kepuasan ya! 

^_____^

-out-

11 comments:

Unknown said...

Arghhh sekarang aku semakin curious apa ending asal KKB. Tapi yela sebab buku kanak-kanak, tak boleh dark sangat....(sayangnya). Tapi takpe, aku cuba korek daripada kau ending asal lepas habis baca KKB kelak. Yoshhhh hyped!

Mirwan Choky said...

Tingok cover buku dia jer dah seram....

cEro said...

Waaah! Untung-untung nanti boleh dapat adaptasi ke siri TV pulak. Mesti best. Hehehe

Unknown said...

kevin durant shoes
cheap nfl jerseys
ray-ban sunglasses
swarovski crystal
tiffany jewelry
michael kors outlet clearance
polo ralph lauren
coach outlet online
louis vuitton
true religion outlet
20170109lck

John said...

nike outlet store
tory burch sale
michael kors outlet canada
michael kors handbags outlet
beats by dre
coach factory outlet online
air jordans
michael kors outlet online
christian louboutin outlet
ralph lauren outlet
chenshanshan20170304

Unknown said...

nike roshe uk
nike mercurial
adidas superstar
curry 3
longchamp bags
roshe run
jordan shoes
louboutin shoes
nike huarache
nike roshe run

Unknown said...

rolex replica watches
true religion outlet store
redskins jerseys
jordan 4
oakley sunglasses
ugg boots
replica watches
michael kors outlet
true religion outlet
chicago bulls jersey

SSSSSS said...

supreme clothing
adidas tubular
ferragamo belt
nike react flyknit
vans store
vans shoes
adidas yeezy
ray ban aviator sunglasses
yeezy boost 350 v2
pureboost

yanmaneee said...

chrome hearts
off white clothing
goyard bags
nike air force
bape hoodie
golden goose
adidas superstar
fila
michael kors
lebron 16 shoes

cara menggugurkan hamil said...

now present in your city

theylee said...

this content Ysl replica browse around this website replica ysl bags you could try here replica bags china