Saturday, February 2, 2013

Rancangan BlinkTV dan AmanWan~!!

OK. Ada perubahan impian di sini.

Pada awalnya, Aman bayangkan suatu hari nanti, Aman akan jadi seorang pelukis. Bekerja sendirian di rumah. Melukis dalam studio sendiri di rumah. Sambil orang rumah buatkan kopi dan anak kecil bernama Aman Jr kegembiraan memanjat-manjat belakang Aman, sebelum makan pelempang papa dia sebab kaco papa dia kijo! 
*gurau je. Maafkan papa ye.* Ahaks!

But hey, kita rancang dan tuhan yang tentukan segalanya. Kini, Aman di dalam landasan yang betul. Cuma kini landasan Aman naiki ini membawa kepada 1 stesen, 1 destinasi yang lebih meriah lagi. Menjadi seorang filmaker.

Aman memang ada impian untuk jadi filmaker. Tapi oleh sebab kerja sebagai filmaker perlu deal dengan ramai orang, (berbanding kerja melukis yang lone ranger) Aman jadi segan silu untuk cebur diri. Tapi dengan bantuan dari Tuan Pengurus Blink, kini Aman akan memegang tanggungjawab dalam 1 anak syarikat bernama BlinkTV Sdn Bhd (nama cadangan).  InsyaAllah!

Apa yang Aman expect dengan BlinkTV?

Aman expect something BIG! Aman tiada pendidikan formal dalam dunia filem. Sama seperti komik. Aman belajar sendiri. Minat datang sendiri. Dan seperti dunia komik, Aman perlu belajar, belajar dan belajar untuk jadi pro!

Aman expect BlinkTV akan jadi sebesar Disney atau Nickelodeon.

  

Nickelodeon sudah terbitkan banyak animation, TV show dan sitcom yang best untuk kanak-kanak dan remaja. Aman juga penonton yang menyukai Teen Sitcom seperti ini. Aman selalu berharap Malaysia akan hasilkan lebih banyak Teen Sitcom. Contoh Teen Sitcom dari Nickelodeon ialah:


BigTimeRush | Pasal 4 jejaka yang gila-gila tiba2 dilatih menjadi artis boyband bernama BigTimeRush. Habis hancur syarikat rakaman melayan kerenah diorang ni. Sangat kelakar melihat perkembangan karier mereka.


iCarly | Pasal Carly yang merupakan seorang vlogger di website iCarly. Setiap episod dia mencari sumber untuk menghasilkan video yang menjadi menarik buat penonton website iCarly.


 
VicTORIous | Pasal  Tori Vega seorang penyanyi yang bersekolah di Sekolah yang dipenuhi ramai talent2 berbakat. Kiranya pengalaman Tori bersama rakan2 di High School dia.


Kebanyakan sitcom atau drama siri di Malaysia pula di khususkan kepada makcik2 saja. Nasib kita ada 'OhMyEnglish', Keluarga Iskadar, yang antara Aman rasa sitcom terbaik Malaysia sekarang ini. (tak termasuk Pimai2 Tangtu, Spanar Jaya, 2+1 yang sanagt popular era 90-an dulu)

 Apapun, Aman berharap ini lah yang bakal dijadikan inspirasi buat BlinkTV. Menghasilkan lebih banyak Teen Sitcom, series, yang best2, fresh dan yang paling penting yang Allah suka.


AmAmi adalah 1st product sitcom dalam BlinkTV. Walau masih ada kekurangan, Aman jadikan ianya 1 proses pembelajaran. InsyaAllah, akan datang Aman dan BlinkTV akan hasilkan lebih banyak sitcom, filem dan drama yang menarik untuk korang semua.

Wish me luck!!

Oh, bagaimana dengan komik? Komik still on! Komik ialah passion Aman! Even Aman kerja jadi buruh ke, arkitek ke, doktor ke, Aman pasti, Aman masih sukakan komik. Cuma kali ni Aman nak make advantage dengan komik yang Aman lukis. Aman nak lukis komik yang 1 hari nanti, boleh di animasikan untuk tontonan kanak-kanak di channel BlinkTV! Yeah!

Oh, bagaimana pula azam tahun ini nak jadi penulis? Hoho, Aman masih nak jadi penulis! Tapi kini Aman nak berlatih tulis skrip! Aman masih belajar sendiri dengan buku bagaimana cara menulis skrip. Seronok! Tak sabar nak ada koleksi skrip sendiri. Lepas tu, boleh hasilkan shortfilm untuk tontonan di channel BlinkTV! Yeah lagi kau!

Ok lah, Aman cerita semua ni untuk record dan reminder pada diri Aman. Jangan putus asa dan teruskan impian ini kasi tercapai!

BlinkTV, here we go!

^____^

-out-

5 comments:

Ki To said...

Tahniah Aman :) hehehe..... Semoga Impian menjadi kenyataan...

By Ki To

Aisha Ali said...

saye akan selalu sokong Aman ! good luck ! :)

tiqah said...

cool lah aman.. b4 ni selalu je terpk why Malaysia ni byk drama2 yg kompleks. pasal cinta3. bisnes3. takut bila anak2 kecil tgk jd didikan pulak .. Seriously aman. kalau u btl2 succeed dgn impian ni.. at least BlinkTV boleh didik minda anak2 dari kecil utk jd lbh baik dri apa yg ada skrg.. Go for it ok :)
P/s : sorry sbb komen panjang.. hehe

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

gud luck.. kalau ada cita2 n usaha insyallah pasti berjaya

razzwey razz said...

berusaha!!!!!