Friday, December 16, 2011

Orang2 Hebat di Karnival MPH 2011~!!

INFO: Entry ini agak panjang dan saling berkait dengan video. Jadi, sila baca dan tonton video mengikut susunan yang sudah di aturkan supaya cerita nya lebih ganteng gitu.. atau lebih senang faham. Enjoy ya!

Pehh..lambat betul Aman update event ni. Btw, event ni berlaku masa 10Disember2011 iaitu hari sabtu (kebetulan ada event Karnival MPH 2011). Di mana pada hari tu, Aman akan bertemu dengan pengurus2 syarikat penerbitan Blink Book Sdn Bhd iaitu Tuan Syaizul Amal, Kak Ain Maisarah dan juga Cik Ann untuk membincangkan projek komik Aman bersama mereka.

Alhamdulillah, Aman dapat offer ni semasa kehadiran Tuan Syaizul dan Kak Ain ke rumah Aman tempoh hari. Tapi Aman masih tidak memberitahu umum selagi projek ini belum dibincangkan. Dan pertemuan hari tu telah confirmkan segalanya dan Aman umumkan,

"Bermula 1 Januari 2012, AmanWan akan berkhidmat di bawah syarikat BlinkBook Sdn Bhd sebagai Pekomik Sepenuh Masa."


Pehh..macam ikrar tentera la pulak.

Btw, berbalik kepada cerita, Aman kena datang sana pagi, dalam pukul 9-10pagi. Tapi disebabkan nak elak kesesakan di KTM, Aman bertolak dari rumah pukul 7.30pagi. Dan KTM tetap sesak. (Aku benci KTM..) Tapi Alhamdulillah selamat la sampai.. cuma, kemudian, aman dilanda satu masalah.........



Ya..setelah sesat di Garden Mall, kemudian Aman sesat dalam MidValley lak. Nak cari tempat perjumpaan, Krispy Kreme, tapi x jumpa2. Kredit masa tu habis. Nak beli topup, kedai topup tak buka lagi, dan cari peta mall, dan still TAK ON LAGI?? Apekahh?? (Peta dia guna lampu..selagi tak on lampu, selagi tu tak dapat tengok..duhh..) So, Aman ambik keputusan untuk tunggu kedai serbanika bukak sambil2 usha peta tu menyala. Huhu..

Setelah masalah selesai, akhirnya dapat juga Aman berjumpa dengan Tuan Syaizul dan Kak Ain yang dah menunggu di Krispy Kreme. Huhuhu..nasib baik sungguh mereka juga baru sampai. Dan perbincangan bermula.

Gambar dicuri dari FB page AinMaisarah Novelis. Hik3

Ok, Aman tak boleh nak citer apa yang dibincangkan. Tapi, korang boleh ikuti FBpage dan blog Aman juga Kak Ain Maisarah untuk update2 dari Blink Book. So, setelah berbincang2, Tuan Syaizul dan Kak Ain minta diri dulu untuk menghadiri Karnival MPH di tingkat atas. Dan Aman meneruskan perbincangan dengan Ketua Editor, Cik Ann. Lepas tu, baru kitorang pun pergi sergah karnival MPH~!! Yeahh!!



Lepas dah ronda dan tawaf 2-3 kali tempat tu, Aman pergi surau jap. Sebab Zohor dah masuk. Dan lepas dah solat, Aman pun bergegas naik balik. Mana tau boleh jumpa dengan kawan2 Pekomik atau Penulis, boleh lepak2 dan kongsi cerita. Dan tiba2 Aman ditegur......



Yaaa, mereka2 memang cool!! Razi, Awin dan Suzi sangat peramah! Enjoy dapat berbual dengan diorang. Kalau dulu, Aman akan terkaku bila orang tegur, tapi alhamdulillah, skill bercakap dah improve sikit da boleh sembang2 dengan diorang. Hehehe. Nazry dengan Kak Husna xyah cakap la kan. Itu bersembang sampai malam puntakpe. hahaha. Best jugak dapat sembang dengan Nazry, dapat gak dengar nasihat dari presiden REVgang ni. hehe.

Lepas dah sembang2, Aman tetap buat rondaan lagi. Kali ni, Razi temankan Aman. Tak la kesorangan, ada jugak member berbual. Tapi kesian lak dengan Razi, kena heret dengan Aman pergi setiap booth dan tunggu Aman pilih komik. Hohoho, memang Aman kalau jumpa komik, akan lamaaaaa sebab tengah debate dengan diri sendiri untuk beli atau tak. =)

Dah penat2 ronda, perut dah bunyi dah! Kak Husna dan Nazry ada event di booth PTS, jadi Aman taknak kacau. Jadi, Aman ajak Razi pergi makan KFC. Dan masa nak duduk lak, tiba2 ada orang tegur. Memula Aman macam "Apa?" sebab slang dia lain macam. Then baru Aman dapat tahu, diorang dari BRUNEI! dan diorang menonton iKLan Gangster! Nice!!



Sempat gak sembang dengan Afiq dan Hibat sebelum diorang keluar dari KFC. Diorang rupanya datang melancong ke Malaysia. Dan diorang cakap IKLan Gangster dan Salah Faham Berchatting agak popular kat sana. Alhamdulillah. Aman sendiri pun tak sangka. Lepas tu, Razi pun kena pergi sebab kawan dia tunggu dan Aman buka phone, ada misscall... IRFAN FONER??


Sorry Naz. Aksi flying kiss kau tak dapat dipotong. Laptop aku tak bagi. ;p

Hoho, kitorang macam biasa, bila dah kumpul, memang sembang komik je la banyak. Tapi sekejap je, sebab Nazry pun dah nak balik dan kitorang bertiga pergi solat asar dan makan. Masa tu, tiba2 perasaan mengantuk datang bertubi2!! Sebab Aman tak tido lagi malam sebelum tu, sebab takut akan terlewat bangun paginya. Jadi, nak hilangkan ngantuk, ada 1 cara je. MEMALUKAN DIRI SENDIRI! Aman amik kamera, dan ini lah hasilnya......



Dah makan, kitorang terus balik.. Sangat2 penat dan mengantuk sampai Aman tertidur kat bahu orang lain dalam KTM. Hahaha. Tak tahulah kalau ada berdengkur atau tak. Apapun, satu lagi pengalaman manis tercatat dalam hidup Aman sebagai seorang pekomik amatur. Dan setiap event yang aman pergi ni, setiap orang yang aman jumpa, setiap pengalaman yang aman rasa, ianya akan membentuk AmanWan di masa hadapan nanti. Yoshh!!!!

Buku-buku yang diborong ketika di Karnival MPH 2011~!! Bestt~!!!

Terima kasih semua yang sudi meluangkan masa!!!!

^_______^

-out-

p/s--- entry ke stesen TV Alhijrah tak buat2 lagi. huhuhu.

12 comments:

Lavendra said...

Flying kiss Nazry yang paling mahal tu~ XDDD

EmanTheHalia said...

adessssss aku tgk pun aku tau garden tu man hahahaha

Reja said...

Perghhh.. Sangat cemburu kau dapat lukis komik untuk Kak Ain Maisarah...
Terbaik....

notorious_kill-joy said...

weh..komik yg line bwh ujung blah kiri tu tajuk pe? brapa harga? besh tak? hahah~

Anonymous said...

ahahahaha! konon lapt0p x membenarkan cut scene flying kiss... ngee~

budak kacamata said...

untungla dh jdik pkomik spnuh msa..congrates..

razzwey razz said...

Amaaaannn.... Next time aku belanja makan kfc palk ye... Thanks bebanyak... :-D

Nadirah Izan said...

Alhamdulillah..tahniah Aman XD

Anonymous said...

Baru hari ni aku dapat view semua video. Haha! Best jumpa kau Awan Wan! Irfan Foner! Nazry! Kak Husna! Tak sia-sia kenal di facebook! ^_____^

Lelaki Ini said...

wish all the best!

mispyeja said...

amanwan!!!!!! mis minat amanwan sgt2 taw...tak taw pulak amanwan ada blog,.ni pun bru jmpe!! terbaik lah!

razzwey razz said...

chop! senang2 follow la blog aku ye http://celotehsibulat.blogspot.com/